تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۵۰۳۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجمع فگستر ۱۴۰۰ | افزایش سرمایه فگستر چند درصد تصویب شد؟

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق العاده شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان با نماد فگستر با حضور ۷۵ درصد سهامداران امروز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ به منظور تصویب افزایش سرمایه برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) با حضور ۷۵ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای عامری برگزار گردید.

گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

هدف از انجام افزایش سرمایه فگستر چه بود؟


هدف شرکت از افزایش سرمایه موضوع گزارش حاضر اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد (در نتیجه تبدیل مطالبات سهامداران به سرمایه) و افزایش سودآوری شرکت در نتیجه اخذ تسهیلات کمتر در راستای جبران کمبود نقدینگی و بهبود نسبت‌های مالی و کاهش ریسک اعتباری شرکت است.


اهم مزیت‌های قابل تصور در نتیجه افزایش سرمایه برای شرکت:

  1. بهبود و اصلاح ساختار مالی، اهرم مالی شرکت و کاهش ریسک مالی شرکت با نرخ‌های اقتصادی،
  2. جلوگیری از خروج وجه نقد ناشی از پرداخت مطالبات سهامداران،
  3. کاهش هزینه‌های مالی و افزایش سودآوری شرکت،
  4. بهبود نسبت مالکانه،
  5. افزایش اعتبار شرکت در بازار سرمایه و اقبال فعالان بورس و افزایش نقدشوندگی سهام شرکت و
  6. افزایش رتبه اعتباری شرکت


سرمایه گذاری مورد نیاز و منابع تأمین آن

مجمع فگستر ۱۴۰۰ | افزایش سرمایه فگستر چند درصد تصویب شد؟



مفروضات مبنای سود و زیان


درآمد عملیاتی: در دو حالت انجام و عدم انجام افزایش سرمایه مقدار تولید و فروش محصولات شرکت در سنوات آتی برابر با ۱۰ هزار تن در سال در نظر گرفته شده است. نرخ فروش با در نظر گرفتن نرخ جهانی شمش روی ۳.۳۰۰ دلاری و نرخ تسعیر ۲۶۲.۵۰۰ ریال در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و برای سنوات آتی نرخ تسعیر ارز با نرخ رشد ۵ درصد برآورد گردیده است. نرخ فروش سال مالی ۱۴۰۰ برابر با میانگین نرخ فروش شرکت در ۷ ماهه اول سال و معادل ۶۵۴.۷۱۲.۹۹۴ ریال در نظر گرفته شده است.

بهای تمام شده: بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی شرکت در دو حالت انجام و عدم انجام افزایش سرمایه یکسان و با توجه به روند گذشته شرکت معادل ۸۹ درصد فروش در نظر گرفته شده است.

هزینه‌های اداری و عمومی: در هر دو حالت یکسان و با نرخ رشد سالانه ۳۰ درصد محاسبه شده است.

هزینه‌های مالی: به منظور برآورد مانده تسهیلات پایان سال و هزینه‌های مالی، فرض گردیده شرکت در صورت تحقق افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰ تسهیلات خود را تسویه نموده و در سنوات آتی نیازی به دریافت تسهیلات ندارد و در صورت عدم تحقق افزایش سرمایه منابع مورد نیاز برای بازپرداخت مطالبات صاحبان سهام از طریق اخذ تسهیلات تامین گردد.

ارزیابی مالی طرح:


دوره بازگشت سرمایه ۲ سال و ۱۱ ماه، ارزش فعلی خالص ۳۲.۳۲۰ میلیون ریال، نرخ بازده داخلی ۲۸ درصد و بازده مورد انتظار ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱.۰۰۰ میلیارد ریال (معادل ۱۰۰ درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

منبع: نبض بورس

عناوین برگزیده